Káva při hubnutí

určitě i během hubnutí můžete pít v omezeném množství kávu. V první řadě ale pozor na doslazování, různé smetánky či šlehačky nebo alkohol. Přidáním těchto přísad se z nízkoenergetického nápoje může rázem stát energetická bomba. Z energetického hlediska je nejlepší káva samotná, ev. s trochou nízko nebo polotučného mléka, pro milovníky sladké kávy doslazená umělým sladidlem.

Za druhé pozor na diuretické (odvodňovací) účinky kávy. Týká se to hlavně kávy turecká či espressa. Takže při pití kofeinových nápojů si vždy dopřejte i sklenku nejlépe čisté stolní vody na doplnění tekutin.

Na pití turecké kávy bychom si měli dávat pozor i z jiného důvodu. U některých osob může vyvolat podráždění žaludku nebo další zdrav. problémy u lidí s citlivým žlučníkem.

Nejdiskutovanějším tématem proč pít či nepít kávu, a to nejen při hubnutí, je její vliv na krevní tlak. Káva může u některých jedinců trochu zvyšovat krevní tlak, ale zjistilo se, že mnohem zásadnější vliv na regulaci krevního tlaku má příjem soli, a to především ve skryté formě, tedy hlavně v pečivu, sýrech, uzeninách… Jestliže obézní začne hubnout a užívá přitom léky na snížení krevního tlaku, dochází i k poklesu krevního tlaku – je to jeden z nevýraznějších důsledků hubnutí, tedy kromě krásnější postavy. Často se pak hubnoucím musí snížit dávky užívaných antihypertenziv, neboť v opačném případě se může stát, že hubnoucí může mít paradoxně problémy s nízkým krevní tlakem. Zákaz pití kávy není tedy opodstatněný.

Pití kávy se nedoporučuje u lidí trpících nespavostí – ti by neměli kávu pít v odpoledních a večerních hodinách.

Káva má při hubnutí dokonce i některá pozitiva, kromě toho, že pomáhá kompenzovat nízký krevní tlak, což má pozitivní vliv převážně u mladších žen, které častěji trpí nízkým tlakem, obsahuje, stejně jako čaj, řadu antioxidantů, které pomáhají v likvidaci volných radikálů v organismu. Kofein také trošku stimuluje výdej energie formou tepla, mírně tedy zrychluje metabolismus.

Rozpustná káva s mlékem může dokonce nahradit svačinu, pokud není čas dát si něco jiného. V tomto případě by mělo mléko tvořit 200 ml, aby svačina zajistila přísun minimálně 6 g bílkovin.

Závěrem, kávu si jistě i při hubnutí dopřejte, ale i tady platí všeho s mírou a rozumně.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *